Portal do Governo Brasileiro
BDPA - Bases de Dados da Pesquisa Agropecuária Embrapa
 






Ordenar por: RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido      Imprime registros no formato resumido
Registros recuperados : 1
Primeira ... 1 ... Última
1.Imagem marcado/desmarcadoVÁSQUES ROMERO, R. E.; BALLESTEROS CHAVARRO, H. H.; MUÑOZ OSORIO, C. A.; CUÉLLAR CHAPARRO, M. E. Utilización de la abeja Apis mellifera como agente polinizador en cultivos comerciales de fresa [Fragaria chiloensis] y mora [rubus glaucus] y su efecto en la producción. Bogotá: Ministerio de Agricultura y Desarrollo Rural; Corpoica, 2006. 77 p. il., color.

Biblioteca(s): Embrapa Amazônia Oriental.

Visualizar detalhes do registroImprime registro no formato completo
Registros recuperados : 1
Primeira ... 1 ... Última






Registro Completo

Biblioteca(s):  Embrapa Unidades Centrais.
Data corrente:  01/08/2016
Data da última atualização:  01/08/2016
Autoria:  FERREIRA, A. O.; RODRIGUES, E. A. F.; SANTOS, A. C.; GUERRA, R. R; MIGLINO, M. A.; MARIA, D. A.; AMBRÓSIO, C. E.
Afiliação:  AMANDA O. FERREIRA, USP; ELAINE A. F. RODRIGUES, USP; AMILTON C. SANTOS, USP; RICARDO R. GUERRA, CCA/UFPB; MARIA A. MIGLINO, USP; DURVANEI A. MARIA, Instituto Butantan; CARLOS E. AMBRÓSIO, FZ/USP.
Título:  Animal-assisted therapy in early childhood schools in São Paulo, Brazil.
Ano de publicação:  2016
Fonte/Imprenta:  Pesquisa Veterinária Brasileira, Brasília, DF, v. 36 (supl. 1), p. 46-50, jun. 2016.
Idioma:  Inglês
Conteúdo:  Since ancient times, humans and animals have interacted for different purposes. Animal Assisted Therapy (AAT) is used for the assistance and treatment in humans and educational projects where animals are used as co-therapists or co-educators. The use of animals facilitates the process of teaching and learning, and stimulates physical and therapeutic activities. So that knowledge on AAT could be expanded, current study analyzes the opinion of people directly involved in education on AAT implementation as an educational model in early childhood schools in São Paulo, Brazil. Questionnaires were handed out to 10 pedagogical coordinators, 32 teachers, 23 parents and 26 children aged 3-6 years. Results revealed that AAT is not well-known for most interviewees, including pedagogical coordinators, teachers and parents. However, interviewees believe in the benefits of child-pet interactions and are favorable to the implementation of AATs in schools. Projects should be interdisciplinary and must involve professionals from other areas, such as psychologists and veterinarians. Regarding the educational model, interviewees believe in the innovation capacity of AAT and in the possibilities of interdisciplinarity among teachers in the use of animals. Research also demonstrated that children like and support the use of animals in the school.
Palavras-Chave:  Child therapy; Child-pet-interaction; Educação infantil; Educational projects; Interação criança-animal; Projeto pedagógico; Terapia infantil.
Thesaurus NAL:  Early childhood education.
Categoria do assunto:  --
URL:  https://ainfo.cnptia.embrapa.br/digital/bitstream/item/145943/1/Animal-assisted-therapy.pdf
Marc:  Mostrar Marc Completo
Registro original:  Embrapa Unidades Centrais (AI-SEDE)
Biblioteca ID Origem Tipo/Formato Classificação Cutter Registro Volume Status
AI-SEDE59808 - 1UPEAP - PP636.08905P474
Fechar
Nenhum registro encontrado para a expressão de busca informada.
 
 

Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área Restrita

Embrapa Agricultura Digital
Av. André Tosello, 209 - Barão Geraldo
Caixa Postal 6041- 13083-886 - Campinas, SP
SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional